Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teoretické, praktické a výzkumné aspekty katechetické práce s dospělými v kontextu Církve československé husitské
Matějková, Veronika ; Liguš, Ján (vedoucí práce) ; Noble, Ivana (oponent) ; Kaplánek, Michal (oponent)
1 Abstrakt Cílem předložené práce bylo z pohledu praktické teologie kompaktně zdokumentovat a zhodnotit teoretické, praktické a výzkumné aspekty katechetické práce s dospělými v CČSH od jejího vzniku (1920) až do současnosti (2018). V této práci jsme používali smíšenou metodu, tj. kombinaci kvalitativního a kvantitativního dotazování, podle dánského teologa Van der Vena. Konkrétně ve druhé kapitole převažovala metoda historicko-kritické analýzy pramenného materiálu, kdy byly analyzovány především všechny dostupné tištěné (knihy, skripta, časopisecké články, sborové dokumenty) a další prameny CČSH zabývající se katechezí dospělých v CČSH. Analýza pramenů byla kombinována s diskurzivní analýzou a diachronní metodou sledující proměny nebo vývoj jevů mezi jednotlivými obdobími. Ve třetí kapitole byla použita empiricko- explorativní metoda, pomocí které uskutečnili vlastní výzkum za pomoci autorkou navrženého dotazníkového šetření. Některá data byla doplněna autorizovanými rozhovory s pamětníky. Tato práce může nyní sloužit jako základní prakticko-teologická analýza pro rozvoj katecheze 2 dospělých v současné CČSH, konkrétně pro budoucí IX. řádný sněm CČSH (2024). Současně je tato práce příspěvkem k oblasti výzkumu, neboť otevírá řadu možností, jak se v této problematice (a nově vzniklým otázkám) dále věnovat v...
Pedagogické principy v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství
NOVÁK, David
V bakalářské práci se zabývám aplikovatelností pedagogických principů v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství. Nejprve se věnuji charakteristikám Církve Křesťanská společenství a specifikům práce s mládeží v této církvi. Poté se věnuji samotným pedagogickým principům, a to jak základním, tak méně uváděným a specifickým principům výchovy ve volném čase. Ve zbývající části se snažím popsat, jaké pedagogické principy jsou tedy v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství aplikovatelné.
Participace v domově mládeže
URBANOVÁ, Zuzana
Diplomová práce představuje participaci jako nezbytnou součást edukačního procesu v domově mládeže. Úvodní část práce představuje teoretické zázemí participace a domova mládeže. Prezentuje participaci jako nástroj, který podněcuje aktivní účast mládeže na rozhodovacích procesech. Další část představuje vytvořená kritéria pro zjišťování participace ve zkoumaných pěti domovech mládeže jižních Čech. Závěrečná část práce popisuje zjištěná data pomocí dotazníkového šetření a prezentuje je v souvislostech teoretických poznatků a praktických příkladů.
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.